KOŁA TEATRALNE – WIOLETTA ZIOBROWSKA
Praca na zajęciach to przede wszystkim edukacja teatralna, polegająca na uświadomieniu dzieciom, jakie znaczenie w ich życiu odgrywa teatr, który jest obecny w naszym otoczeniu, w mniejszym lub większym stopniu. Z wszystkiego, co nam nakaże wyobraźnia i inwencja twórcza należy w odpowiedni sposób motywować do podejmowania prób „tworzenia” teatru. W formach pracy z dziećmi wykorzystywane są różne dziedziny artystyczne : taniec, śpiew, muzyka, poezja, plastyka.Zajęcia teatralne prowadzone są w następujących grupach wiekowych:
„Figielek” – grupa najmłodsza /od 6lat-7lat/
„Pierrot” – uczniowie szkół podstawowych (8-10 lat),
„TS” – uczniowie szkół podstawowych /11-12 lat/
Zajęcia prowadzone są w oparciu o programy własne, zawierają zadania z programu wychowawczego, patriotycznego i profilaktycznego placówki.
PLAN ZAJĘĆ
Nazwa | Nauczyciel | Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek |
---|---|---|---|---|---|---|
Teatralna | Wioletta Ziobrowska | PIERROT 16:00-18:25 | KONSULTACJE 15:00-16:00 | "Figielek" 16:00-18:25 | Teatr "TS" 16:00-19:10 | - |
Aktualności
Co wiemy o teatrze groteski?
Witajcie na kolejnym spotkaniu. Dzisiaj powiemy sobie o teatrze groteski. Co o nim wiemy? Z języka włoskiego grottesca , pojęcie to występuje w różnych gałęziach sztuki. Omówimy gtoteskę w odniesieniu do teatru. Otóż groteska pokazuje wewnętrzną sprzeczność obrazu świata, wyraża twórczą niezależność czy bunt. Odnajdziemy w niej karykaturę, absurd i nonsens. Z drugiej strony może być tylko konwencją pozbawioną światopoglądowego aspektu […]
Wesoła gimnastyka buzi i języka
Kolejna część naszej gimnastyki buzi i języka to kontynuacja prostych ćwiczeć słuchowych. Dzięki nim usprawnicie swoje narządy mowy, a przez to będziecie mogli lepiej wymawiać głoski. Zaczynamy od ćwiczeń słuchowych, aby w dalszych spotkaniach przejść już do ćwiczeń artykujlacyjnych /warg, podniebienia i języka/. Oto kilka przykłądów ćwiczeń dla dzieci młodszych: szukanie ukrytego zegarka i dzwoniącego budzika naśladowanie odgłosów zwierząt: kota, […]
„Moje wspomnienia”-kronika pracowni teatralnej
Witam ponownie. Często wracaliśmy do wspomnień z ciekawych, wesołych i wzniosłych wydarzeń, które miały miejsce w naszej pracowni i w placówce MDK. Starsi stażem uczestnicy z pewnością ich wiele pamiętają. Ci, którzy uczęszczają na zajęcia od niedawna, też brali udział w kilku imprezach. Dla przypomnienia przedstawię kilka fotek. Może wzbudzą w Was jakieś wspomnienia czy przemyślenia. Zachęcam do dzielenia się […]
Wesoła gimnastyka buzi i języka
Witajcie. Specjalnie dla Was przedstawię kilka ćwiczeń usprawniających narządy artykulacyjne /podniebienie miękkie, wargi, język i rzychwę/. Stosowanie tych ćwiczeń pozwoli Wam poprawnie wymawiać poszczególne głoski. Usprawnia Wam także prawidłowy oddech przeponowo-brzyszny. Zacznę od ćwiczeń słuchowych /w kolejnych spotkaniach ćwiczenia oddechowe/. Cwiczmy więc… Przykłady ćwiczeń słuchowych dla dzieci młodszych: „Co słyszę?”- siedzimy z zamknietymi oczami i nasłuchujemy, rozpoznajemy głosy z otoczenia […]
Gimnastyka buzi i języka
Witajcie na kolejnym spotkaniu. Dzisiaj zajmiemy się ćwiczeniami i zabawami doskonalacymi poprawną wymowę. Wiecie, jak ważną rzeczą jest prawidłowe posługiwanie się językiem, zarówno w życiu codziennym, jak i na scenie. Warunkiem prawidłowego wymawiania głosek jest właściwe funkcjonowanie języka, warg, rzychwy i podniebienia miekkiego. Te narządy biorą udział w poprawnym mówieniu. Zatem pobawimy się trochę i poćwiczymy nasze narządy mowy. Oto […]
Autoprezentacja czy jest ważna i jak się do niej przygotować?
Witajcie moi drodzy teatromani. Dzisiaj chciałabym powiedzieć Wam o autoprezentacji. Czym ona jest? Jest to sposób, w jaki chcemy się przedstawić poprzez swoje wypowiedzi, zachowania, sygnały niewerbalne-mowę ciała lub za kogo chcemy sie uważać. Jest to bardzo ważne przy pracy scenicznej, ale nie tylko, dlatego też poświęcimy uwagę na to zagadnienie … Autoprezentacja jest ważna w wielu sytuacjach codziennych. Przedstawiając […]