KOŁA TEATRALNE – WIOLETTA ZIOBROWSKA
Praca na zajęciach to przede wszystkim edukacja teatralna, polegająca na uświadomieniu dzieciom, jakie znaczenie w ich życiu odgrywa teatr, który jest obecny w naszym otoczeniu, w mniejszym lub większym stopniu. Z wszystkiego, co nam nakaże wyobraźnia i inwencja twórcza należy w odpowiedni sposób motywować do podejmowania prób „tworzenia” teatru. W formach pracy z dziećmi wykorzystywane są różne dziedziny artystyczne : taniec, śpiew, muzyka, poezja, plastyka.Zajęcia teatralne prowadzone są w następujących grupach wiekowych:
„Figielek” – grupa najmłodsza /od 6lat-7lat/
„Pierrot” – uczniowie szkół podstawowych (8-10 lat),
„TS” – uczniowie szkół podstawowych /11-12 lat/
Zajęcia prowadzone są w oparciu o programy własne, zawierają zadania z programu wychowawczego, patriotycznego i profilaktycznego placówki.
PLAN ZAJĘĆ
Nazwa | Nauczyciel | Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek |
---|---|---|---|---|---|---|
Teatralna | Kamila Piech | KONSULTACJE 15:25-15:55 Grupa teatralna “Teatr dwóch twarzy” 16:00-18:25 | - | KONSULTACJE 15:45-16:00 Grupa teatralna “Pod sceną kurz...” 16:00-18:25 | - | - |
Aktualności
O teatrze- zagadkowo…
Witam milusińskich. dzisiaj trochę na wesoło, kilka zagadek do odgadnięcia. Uwaga, oto one: Jak się nazywa taki budynek, w którym zobaczysz scenę, kurtynę? Krzesła tam stoją rząd za rzędem, a ja tam bajkę oglądać będę Może to być księga Berło albo szpada Bez niej autorowi Wystąpić nie wypada… Szykownie ubrany na widowni siedzi i z zapartym tchem akcję sztuki śledzi […]
Improwizacja jako podstawowa technika „ustawiania ” sytuacji
Witajcie ponownie. Dzisiaj chcę zwrócić waszą uwagę na kilka szczegółów dotyczących improwizacji teatralnej. Stosujemy ją często na zajęciach jako zabawy improwizowane lub jako przygotowanie do zadań aktorskich. Jak bardzo jest ona ważna? Dlaczego ją stosujemy? Otóż improwizacja zapewnia próbom sytuacyjnym otwartość, kreatywność i swobodę. Tylko taka improwizacja jest wartościowa, która ma wyraźne punkty wyjścia i sprecyzowane cele oraz służy rozwiązywaniu […]
W świątecznym nastroju…
Wspaniałe dzieciaki i młodzież oczywiście, a także ich rodzice. To już kolejna Wielkanoc w czasie pandemii. Z Wami niestety nie będzie dane nam się spotkać. Chcę Wam złożyć życzenia, aby kolejne święta były inne…normalne. Życzę Wam by w czasie Świąt Wielkiej Nocy do każdego z naszych domów zawitała miłość, wiara i nadzieja na lepsze jutro. Spokoju i wytrwałości w tym […]
Coś z wiedzy o teatrze- rodzaje prób scenicznych
Witam na naszym spotkaniu online. Jak wiecie, realizujemy spektakl teatralny- jesteśmy w trakcie prób. Przypomnijmy istotne informacje o próbach. Czy pamiętacie jak nazywają się pierwsze próby? Pierwsze próby przy rozdaniu scenariusza /przydziału ról/ to tzw. „próby stolikowe”, wspólnie czytamy scenariusz z podziałem na role -faza poznania treści scenariusza. Te próby odbywają się najczęściej przy stoliku, stąd nazwa „stolikowe”. Kolejne próby […]
Dla najmłodszych- Magia baśni
Witajcie „najmłodsze słoneczka”. Na ostatnich zajęciach wyróżnialiśmy elementy fantastyczne w baśni /tzw.”czary-mary”/ oraz realistyczne /te, które mogą się wydarzyć w rzeczywistości/. Była to nasza pierwsza praca warsztatowa, która polegała na tym, że wybieraliśmy dowolną baśń i określaliśmy w niej elementy fantastyki i realistyczne. Spróbujcie to samo zrobić na kartce A-4- jako pracę indywidualną: wybrać baśń i narysować „świat zaczarowany” i […]
Coś z wiedzy o teatrze- próby światła
Witajcie. Dzisiaj coś dla refleksji przed wejściem na scenę… Często wykorzystujemy światło na scenie, podczas prób, premier spektakli itp. Jak wiecie, światło w teatrze jest bardzo ważne. W rzeczywistości światło sceniczne jest traktowane w oglądanych spektaklach różnie, jest go za dużo lub minimalnie. Ilość światła, zwłaszcza w nowoczesnych teatrach, dysponujących coraz większą ilością reflektorów o coraz bardziej wyszukanymi metodami jest […]