Muzyczna „Nie-Nuda” czeka! – Spotkanie 40 (wokalno-„wirusowy” wtorek:)

  • Witajcie w śpiewający wtorek. Już wczoraj dziękowałam wszystkim występującym na ostatnim piątkowym koncercie, ale dla tych, co dopiero dziś po weekendzie nas odwiedzili informacja: było super, wszyscy chwalili, robimy jeszcze! Dlatego za chwilę zadania i instrukcje dla „Wirusów” i solistek-wokalistek. I zadanie specjalne dla wszystkich naszych uczestników zajęć – przypomnijcie sobie i przesyłajcie swoje nagrania piosenki „A ja wolę moją mamę”  link: https://youtu.be/X6ZpumEE3xs  , pewnie domyślacie się dlaczego…:)

Ale na dobry początek uśmiech  Pati na polu rzepaku i uśmiech jeża na działce Klaudii

 

I zagadka, którą nagrała Patrycja

Zagadka 40

Patrycja śpiewa swoją zagadkę

  • Podaj tytuł piosenki i z jakiego filmu pochodzi? /2pkt.
  • Kto jest autorem słów tej piosenki? /1pkt.

A teraz już do pracy:

Zdania dla Studia Piosenki – i jak zwykle wszystkich chętnych!

1. Rozśpiewanie  – jak na każdych wtorkowych zajęciach np. tu https://mdk.swidnica.pl/muzyczna-nie-nuda-czeka-spotkanie-21-wtorek/ , ale pracujcie z lusterkiem!  I dwa dodatkowe ćwiczenia oddechowe, jajeczno-balonikowe – takie wspomnienie świąt. Można zrobić z nimi domowe wyścigi – kto szybciej, kto więcej:)

  • starajcie się nadmuchać balonik, robiąc głębokie wdechy i głębokie wydechy.
  • policzcie jajka:) “Siedzi kura na koszyku liczy jaja do szyku: pierwsze jajo, drugie jajo, trzecie jajo, … 25 jajo”. Pamiętajcie, aby mówić wyraźnie i nie wykorzystywać oddechu do samego końca  Do ilu jajek udało się Wam policzyć?

I jeszcze ćwiczeniach dykcyjne i trudne teksty: piosenka „Dykcja”: Dykcja – tekst, link: https://youtu.be/E9bke8HUoSY  i wierszyk na rrrrrrrr.  I oczywiście  rymowanka od pani Agnieszki specjalnie dla Was:

Nic tak nie wpływa na dobrrrrrrrrre śpiewanie,

jak buzią motorrrrrrru udawanie

rrrruszajmy w świat, nie bójmy się

i brrrrr, i wrrrrr, i trrrrrr, i nrrrrr

jak tu pięknie jest!

aaaaa…! eeeeee…! iiiiiiii….! oooo…..!

uuuuuu….! yyyyyyyyy….. -stop!   prrrrrrrrrr……… – /tak długo aż się skończy oddech:)

2. Roztańczenie

  • taniec niespodzianka – czyli flash mob z piosenką… „Do-re-mi” .  Flash mob (ang. dosł. błyskawiczny tłum) – określenie, którym przyjęło się nazywać sztuczny tłum ludzi gromadzących się niespodziewanie w miejscu publicznym w celu przeprowadzenia krótkotrwałego zdarzenia, zazwyczaj zaskakującego dla przypadkowych świadków . A oto co się wydarzyło na pięknym zabytkowym dworcu w Amsterdamie: https://youtu.be/7EYAUazLI9k   zatańczcie z nimi!
  • tańczymy z piosenkę „Orkiestry dęte”  link: https://youtu.be/fcvqLRCQ2tA – wykonujemy do niej ruchy naśladujące treść  czyli maszerujemy, gramy na puzonach i innych instrumentach dętych, wyginamy ciało, no i najważniejsze jest …potknięcie:)

A o flash mobie więcej w piątkowym koncercie.

3. Śpiewanie  – wspólnie pracujemy nad piosenkami:

  • „Do-re-mi” Dźwięki muzyki – tekst (3 zwrotki ) – zaczynamy już na poważnie pracować nad piosenką – wiem, że część z Was nieźle ją już śpiewa, dlatego możemy zacząć ćwiczyć z wersją oryginalną czyli filmową tej piosenki. Jest ona nieco dłuższa, ale efekt może być super!

oto aktualne wersje do ćwiczeń   – są po angielsku, ale Wy śpiewacie po polsku!

tekst cz. II

  • Sol  –  do  –  la  –   fa  –   mi  –  do  –  re
  • Ko  – cham- ma – mę  –  i     – ta   –   tę
  • wa-  żni  dla mnie są
  • ma – ma i ta-a-to.
  • Sol  –  do  –  la  –   fa  –   mi  –  do  –  re
  • Ko  – cham- ma – mę  –  i     – ta   –   tę

dalej tekst 1 zwrotki: do – jak do utraty tchu….

oczywiście ucząc się polskiego tekstu można jeszcze pracować z poprzednimi nagraniami , np. https://youtu.be/wKpt_N05G80  i wersja karaoke: https://youtu.be/NeFsWggEN_k    I  nie zapominajcie też o  piosence “Orkiestry dęte” https://youtu.be/fcvqLRCQ2tA  i swoich solowych piosenkach filmowych

4.Przygotowujemy nagranie

  • piosenki „Do-re-mi” – w wersji krótkiej:  cz. 1 , cz. 2 lub   w wersji pełnej :  – wszyscy chętni
  • piosenki „Orkiestry dęte” – wszyscy
  • własnych piosenek filmowych  – każdy indywidualnie

Pamiętajcie: gdy poćwiczycie piosenki, spróbujcie nagrać je razem z podkładem instrumentalnym lub nawet  wokalistą (co jest łatwiejsze) i posłuchać. Czy Wam się podoba? A może coś trzeba poprawić? Nie zrażajcie się – nie od razu musi być super. To świetna lekcja takie słuchanie siebie! A jak już będziecie zadowoleni to czekam na nagrania. Najlepiej, jeśli zostaną przesłane na mój adres mailowy: a.banach@mdk.swidnica.pl   Jeśli ktoś potrzebuje podkładu instrumentalnego – proszę o kontakt. Pamiętajcie: śpiewamy wyraźnie i równo z nagraniem, stoimy blisko urządzenia nagrywającego – można skorzystać z mikrofonu. Można zrobić 2 nagrania, jedno tylko dźwięku, a drugie video – ważne, aby śpiewać zawsze do tej samej wersji instrumentalnej.

Pracujcie dzielnie nad piosenkami –  przede wszystkim nad piosenką „Do-re-mi” ( śpiewajcie z podanymi wersjami.) . Przypominam też o zadaniu specjalnym za 5 punktów! Informacja na początku dzisiejszego wpisu:)

Czekam na Wasze prace, odpowiedzi, nagrania, zdjęcia – telefonicznie (WhatsApp,  sms) lub mailowo: a.banach@mdk.swidnica. Wszelkie publikacje na naszej stronie tylko za zgodą Waszą i Waszych Rodziców.

Pozdrawiam i zapraszam do kolejnej “Nie!-Nudy” –  cdn.

Agnieszka Banach:)

Loading