Muzyczna „Nie-Nuda” czeka! – Spotkanie 40 (wokalno-„wirusowy” wtorek:)
- Witajcie w śpiewający wtorek. Już wczoraj dziękowałam wszystkim występującym na ostatnim piątkowym koncercie, ale dla tych, co dopiero dziś po weekendzie nas odwiedzili informacja: było super, wszyscy chwalili, robimy jeszcze! Dlatego za chwilę zadania i instrukcje dla „Wirusów” i solistek-wokalistek. I zadanie specjalne dla wszystkich naszych uczestników zajęć – przypomnijcie sobie i przesyłajcie swoje nagrania piosenki „A ja wolę moją mamę” link: https://youtu.be/X6ZpumEE3xs , pewnie domyślacie się dlaczego…:)
Ale na dobry początek uśmiech Pati na polu rzepaku i uśmiech jeża na działce Klaudii
I zagadka, którą nagrała Patrycja
Zagadka 40
Patrycja śpiewa swoją zagadkę
- Podaj tytuł piosenki i z jakiego filmu pochodzi? /2pkt.
- Kto jest autorem słów tej piosenki? /1pkt.
A teraz już do pracy:
Zdania dla Studia Piosenki – i jak zwykle wszystkich chętnych!
1. Rozśpiewanie – jak na każdych wtorkowych zajęciach np. tu https://mdk.swidnica.pl/muzyczna-nie-nuda-czeka-spotkanie-21-wtorek/ , ale pracujcie z lusterkiem! I dwa dodatkowe ćwiczenia oddechowe, jajeczno-balonikowe – takie wspomnienie świąt. Można zrobić z nimi domowe wyścigi – kto szybciej, kto więcej:)
- starajcie się nadmuchać balonik, robiąc głębokie wdechy i głębokie wydechy.
- policzcie jajka:) “Siedzi kura na koszyku liczy jaja do szyku: pierwsze jajo, drugie jajo, trzecie jajo, … 25 jajo”. Pamiętajcie, aby mówić wyraźnie i nie wykorzystywać oddechu do samego końca Do ilu jajek udało się Wam policzyć?
I jeszcze ćwiczeniach dykcyjne i trudne teksty: piosenka „Dykcja”: Dykcja – tekst, link: https://youtu.be/E9bke8HUoSY i wierszyk na rrrrrrrr. I oczywiście rymowanka od pani Agnieszki specjalnie dla Was:
Nic tak nie wpływa na dobrrrrrrrrre śpiewanie,
jak buzią motorrrrrrru udawanie
rrrruszajmy w świat, nie bójmy się
i brrrrr, i wrrrrr, i trrrrrr, i nrrrrr
jak tu pięknie jest!
aaaaa…! eeeeee…! iiiiiiii….! oooo…..!
uuuuuu….! yyyyyyyyy….. -stop! prrrrrrrrrr……… – /tak długo aż się skończy oddech:)
2. Roztańczenie
- taniec niespodzianka – czyli flash mob z piosenką… „Do-re-mi” . Flash mob (ang. dosł. błyskawiczny tłum) – określenie, którym przyjęło się nazywać sztuczny tłum ludzi gromadzących się niespodziewanie w miejscu publicznym w celu przeprowadzenia krótkotrwałego zdarzenia, zazwyczaj zaskakującego dla przypadkowych świadków . A oto co się wydarzyło na pięknym zabytkowym dworcu w Amsterdamie: https://youtu.be/7EYAUazLI9k zatańczcie z nimi!
- tańczymy z piosenkę „Orkiestry dęte” link: https://youtu.be/fcvqLRCQ2tA – wykonujemy do niej ruchy naśladujące treść czyli maszerujemy, gramy na puzonach i innych instrumentach dętych, wyginamy ciało, no i najważniejsze jest …potknięcie:)
A o flash mobie więcej w piątkowym koncercie.
3. Śpiewanie – wspólnie pracujemy nad piosenkami:
- „Do-re-mi” Dźwięki muzyki – tekst (3 zwrotki ) – zaczynamy już na poważnie pracować nad piosenką – wiem, że część z Was nieźle ją już śpiewa, dlatego możemy zacząć ćwiczyć z wersją oryginalną czyli filmową tej piosenki. Jest ona nieco dłuższa, ale efekt może być super!
oto aktualne wersje do ćwiczeń – są po angielsku, ale Wy śpiewacie po polsku!
- część I: https://youtu.be/drnBMAEA3AM
- część II i III: https://youtu.be/jITsImZdlMQ
- całość: https://youtu.be/jp0opnxQ4rY
tekst cz. II
- Sol – do – la – fa – mi – do – re
- Ko – cham- ma – mę – i – ta – tę
- wa- żni dla mnie są
- ma – ma i ta-a-to.
- Sol – do – la – fa – mi – do – re
- Ko – cham- ma – mę – i – ta – tę
dalej tekst 1 zwrotki: do – jak do utraty tchu….
oczywiście ucząc się polskiego tekstu można jeszcze pracować z poprzednimi nagraniami , np. https://youtu.be/wKpt_N05G80 i wersja karaoke: https://youtu.be/NeFsWggEN_k I nie zapominajcie też o piosence “Orkiestry dęte” https://youtu.be/fcvqLRCQ2tA i swoich solowych piosenkach filmowych
4.Przygotowujemy nagranie –
- piosenki „Do-re-mi” – w wersji krótkiej: cz. 1 , cz. 2 lub w wersji pełnej : – wszyscy chętni
- piosenki „Orkiestry dęte” – wszyscy
- własnych piosenek filmowych – każdy indywidualnie
Pamiętajcie: gdy poćwiczycie piosenki, spróbujcie nagrać je razem z podkładem instrumentalnym lub nawet wokalistą (co jest łatwiejsze) i posłuchać. Czy Wam się podoba? A może coś trzeba poprawić? Nie zrażajcie się – nie od razu musi być super. To świetna lekcja takie słuchanie siebie! A jak już będziecie zadowoleni to czekam na nagrania. Najlepiej, jeśli zostaną przesłane na mój adres mailowy: a.banach@mdk.swidnica.pl Jeśli ktoś potrzebuje podkładu instrumentalnego – proszę o kontakt. Pamiętajcie: śpiewamy wyraźnie i równo z nagraniem, stoimy blisko urządzenia nagrywającego – można skorzystać z mikrofonu. Można zrobić 2 nagrania, jedno tylko dźwięku, a drugie video – ważne, aby śpiewać zawsze do tej samej wersji instrumentalnej.
Pracujcie dzielnie nad piosenkami – przede wszystkim nad piosenką „Do-re-mi” ( śpiewajcie z podanymi wersjami.) . Przypominam też o zadaniu specjalnym za 5 punktów! Informacja na początku dzisiejszego wpisu:)
Czekam na Wasze prace, odpowiedzi, nagrania, zdjęcia – telefonicznie (WhatsApp, sms) lub mailowo: a.banach@mdk.swidnica. Wszelkie publikacje na naszej stronie tylko za zgodą Waszą i Waszych Rodziców.
Pozdrawiam i zapraszam do kolejnej “Nie!-Nudy” – cdn.
Agnieszka Banach:)