ZOSTAŃ W DOMU I GRAJ W SZACHY! (21), Logogryf – ROZKOSZE ŁAMANIA GŁOWY
W tym tygodniu w ramach konkursu będą zamieszczane różnego rodzaju zadania (łatwiejsze i trudniejsze). Dla najlepszych przewidziane są nagrody.
Dzisiaj zadanie diagramowe – logogryf. Polega ono na odgadnięciu haseł i wpisaniu ich do odpowiednich rzędów. W kolorowej kolumnie powstanie trzywyrazowe rozwiązanie.
Poszczególne hasła mają minimum dwa znaczenia – szachowe i inne.
Powodzenia!
Określenia haseł:
1. figura szachowa (białopolowa lub czarnopolowa) albo pracownik roznoszący korespondencję,
2. król w niebezpieczeństwie lub dawny władca muzułmański,
3. awans pionka na figurę lub przejście ucznia do następnej klasy,
4. początkowa faza gry w szachy lub pierwszy publiczny występ np.. aktora,
5. figury lub pionki szachowe albo gra marynarska,
6. kończy partię szachową lub stopień w marynarce wojennej,
7. najsilniejsza figura w szachach lub dawny najwyższy dowódca wojsk polskich,
8. nazwisko: Jan – Krzysztof …. najlepszy aktualnie polski szachista lub aktualny Prezydent Polski,
9. figura szachowa (konik) lub sportowiec np. …… wzwyż, w dal, do wody, narciarski itp..,
10. rozgrywana między dwoma szachistami albo organizacja polityczna,
11. ustawienie figur np. na jednej linii (podwojenie lub potrojenie) celem wzmocnienia ich siły działania
albo ogniwo elektrochemiczne (np. do latarki),
12. szachownica potocznie lub wyrób z tartaku,
13. cztery pola na środku szachownicy lub miejsce, w którym coś jest zgromadzone np. handlowe,
14. remis w szachach lub zastój , brak postępu.
Opracował Wojciech Kowalczuk