Propozycje zajęć podczas pandemii

Ze względu na sytuację w kraju związaną z SARS-COV-2. Młodzieżowy Dom Kultury w Świdnicy będzie zamknięty do 25 marca 2020 r. Jednakże nie znaczy to, że nie prowadzimy zajęć z naszymi uczestnikami zajęć stałych, tylko zmieniamy jej formę. Prowadzimy zajęcia w formie elektronicznej, kontaktujemy się  poprzez podstronę danej pracowni oraz poprzez e-mail, facebooka i inne platformy społecznościowe. Dlatego zachęcamy naszych uczestników do samodzielnej pracy w domu przy kontakcie z nauczycielem.  Zajęcia będą dokumentowane pod linkiem www.mdk.swidnica.pl/zajecia.  Poniżej przedstawieni są nasi nauczyciele z planami do 25 marca b.r.

p.Joanna Chojnowska – pracownia teatralna:

Grupa „Cedeen” :

  • przypominanie i zachęcanie do przestrzegania aktualnie obowiązujących przepisów i zasad  związanych z okresem kwarantanny (koronawirus)
  • przeprowadzanie rozmów z uczestnikami na powyższy temat
  • zachęcenie uczestników do wzięcia udziału w XVII Ogólnopolskim Zjeździe Szkół noszących imię Józefa Piłsudskiego i Szkół identyfikujących się z Jego Ideą w ramach obchodów 100-lecia Odzyskania Niepodległości 2018-2022 (20 maja 2020 r-Dom im. Józefa Piłsudskiego-Oleandry)
  • przesłanie i zapoznanie grupy z Regulaminem Konkursu wiedzy związanej z Osobą Józefa Piłsudskiego
  •  przybliżenie tematu dla szkół ponadpodstawowych: „Idea legionowa Józefa Piłsudskiego wczoraj i dziś”, poprzez przesłanie przykładowych linków.
  •  prowadzenie na bieżąco rozmów z grupą na temat realizowanego scenariusza” Głodomory”

Grupa ” Pauza”

  • przypominanie i zachęcanie do przestrzegania aktualnie obowiązujących przepisów i zasad  związanych z okresem kwarantanny (koronawirus)
  • przeprowadzanie rozmów z uczestnikami na powyższy temat
  • zachęcanie uczestników do czytania książek, i grania w gry towarzyskie z rodzinami
  • przygotowanie przez uczestników utworów poetyckich do Konkursu ” Wierszykarnia”
  • motywowanie do uczenia się na pamięć zadanych wcześniej wierszy

„Grupa ze spalonego teatru”

  • uczestnicy otrzymali od nauczyciela teksty wierszy na konkurs recytatorski ” Wierszykarnia”, „Zebra”, ” Zaraz”, ” Wodne pytania”, Żółw i Żuraw”, ” Zazdrosny Michałek”, ” Jajko „, ” Jak to dobrze być chłopakiem”, ” Pokój strachów”, ” Kłopoty złotej rybki”, ” Gniew Tomka”
  • -nawiązanie kontaktu telefonicznego z rodzicami i zachęcanie ich do pracy z dziećmi nad interpretacją tekstów i nauką tekstów na pamięć.

p. Wioletta Ziobrowska – pracownia teatralna

JESTEŚ W DOMU! Ale możesz przygotować się do następujących wydarzeń. Proponuje zainteresować się następującymi tematami:
● Utrwaleniem otrzymanych na zajęciach tekstów poezji dziecięcej i młodzieżowej, jako przygotowanie do Konkursu Recytatorskiego „Wierszykarnia”  /wszyscy uczestnicy otrzymali teksty od nauczyciela, które były przećwiczone jeszcze na zajęciach/

  • nawiązanie kontaktu z rodzicami /sms, telefonicznego/, celem motywowania ich do pracy z dziećmi-ćwiczenie otrzymanych tekstów na konkurs recytatorski
    ● Poszukiwaniem materiałów historycznych- dla uczniów zainteresowanych wzięciem udziału w Ogólnopolskim Konkursie Wiedzy związanej z Osobą Józefa Piłsudskiego- Krakow Oleandry
    Kilka informacji o konkursie:
    – uczestnicy przygotowują samodzielnie następujące tematy /pisemnie/”
    szkoła podstawowa:”Uzasadnij, dlaczego lord Edgar d`Abernon uznał Bitwę Warszawską 1920r. za 18. decydującą bitwę w dziejach świata?”
    szkoła ponadpostawowa: „Idea legionowa Józefa Piłsudskiego wczoraj, dziś i jutro”
    – termin nadsyłania prac do 15 kwietnia 2020r.
    – wysyłanie e-mailem regulaminu oraz propozycji literatury do samodzielnego napisania pracy
    ● Zachęcanie do poszukiwanie tekstów o tematyce Jana Pawła II- udział w jubileuszowym Konkursie Recytatorskim Poezji i Prozy jana Pawła II „Arka”. Konsultacja e-mailowa dotycząca wyboru tekstu
  • zachęcanie do kontynuacji przygotowania rekwizytów do spektaklu „Myszki przy kawce, czyli horror w kawiarni” /zbieramy opakowania po różnych produktach dla „kotów”/
  • zachęcanie do przygotowania opracowania z okazji 15-lecia Dni Papieskich- przesyłanie własnych tekstów pod kątem ukierunkowanych pytań nauczyciela

 

p. Agnieszka Banach – pracownia muzyczna:

  1. Koło „Klawiatura”
  •  Realizacja przykładowych ćwiczeń doskonalących znajomość zapisu nutowego do samodzielnej pracy w domu   
  •  Nauka linii melodycznej wcześniej wybranych przez nauczyciela utworów – Utrwalenie zasad samodzielnej pracy nad nowym utworem
  1. Zespół Piosenki i Ruchu „Timki”
  •  Nauka i utrwalanie piosenek poznanych na zajęciach
  •  Realizacja zabaw i tańców integracyjnych poznanych na zajęciach
  1. Studio Piosenki dla Dzieci i Młodzieży
  •  Nauka i utrwalanie piosenek poznanych na zajęciach – przygotowanie grupy do konkursu „Przebój z jajem” oraz wspólnego projektu pracowni pt. „Jak w kinie”, opartego na piosenkach i utworach z popularnych filmów.
  •  Samodzielne wyszukiwanie piosenek do solowego śpiewania – nauczyciel podaje przykładowe strony internetowe z ciekawymi piosenkami- np. „Wygraj sukces”
  •  Nauka nowych piosenek – nauczyciel proponuje szczególnie aktywnym uczniom nowy repertuar do samodzielnego zapoznania sie z nim w domu – w celu przygotowania ich do solowych i zespołowych prezentacji na imprezach organizowanych przez MDK w ramach Dni św. Jana Pawła II – Jan Paweł II “Pamięć i Obecność” .
  1. Zespół Muzyki dawnej „Totus Musicus”

4.1 grupa początkująca – zespół fletowy

  •  Realizacja przykładowych ćwiczeń doskonalących znajomość zapisu nutowego do samodzielnej pracy w domu –
  •  Nauka linii melodycznej nowych utworów

4.2 grupa koncertowa – „Totus Musicus”

  •  Nauka nowych utworów i partytury utworów średniowiecznych (tańce, pieśni)
  •  Wykonanie projektu własnego stroju w stylu dawnym  w oparciu o źródła (np. strony internetowe, podręczniki )

p. Marcin Korzekwa – pracownia szachowa:

16.03 – Wprowadzenie uczestników zajęć i ich rodziców do pracy online. Zapoznanie z portalem Lichess.

17.03 – Końcówki pionkowe – pionek przeciw królowi, reguła kwadratu – powtórzenie (szczególnie dla gr. I i III)

17.03 – Historia szachów – wprowadzenie (szczególnie dla gr. V)

18.03 – Klamra (szpila) i jej znaczenie w zdobywaniu bierek przeciwnika (szczególnie gr. VII i IX)

19.03 – Końcówki pionkowe – pionek i król przeciw królowi, pola kluczowe – powtórzenie (szczególnie dla gr. I i III)

19.03 – Historia szachów – mistrzowie pierwszej połowy XIX wieku (szczególnie dla gr. V)

20.03 – Trening wykorzystania klamry w zdobywaniu bierek (szczególnie dla gr. VII i IX)

23.03 – Końcówki pionkowe – pionek przeciw pionkowi (szczególnie dla gr. I i III)

23.03 – Rentgen i jego znaczenie w zdobywaniu bierek (szczególnie dla gr. VII i IX)

24.03 – Historia szachów – Howard Staunton – pierwszy nieoficjalny mistrz świata

25.03 – Końcówki z hetmanem przeciwko pionkowi (szczególnie dla gr. I i III)

25.03 – Trening wykorzystania rentgena w ataku na bierki (szczególnie dla gr. VII i IX)

Ponadto:

– codzienna organizacja turniejów na portalu Lichess o godz. 17:00

– codzienna relacja z Turnieju Kandydatów, Jekaterynburg, 16.03-04.04

p.Wojciech Kowalczuk – pracownia szachowa

16.03

  •  DEBIUTY ZAMKNIĘTE

OBRONA SŁOWIAŃSKA (1. d4 d5 2. c4 c6) –  Gr. Mistrzowska, Gr. VIII

  •   Maty w 1 i w 2 posunięciach – zadania – Gr. II, Gr. IV i Gr. VI

17.03

  •  Zdobycie przewagi materialnej – zadania (wszystkie grupy)

18.03

  •  Opozycja – przykłady i zadania Gr. II, Gr. IV i Gr. VI
  •  końcówki wieżowe z kilkoma pionkami przykłady i zadania – Gr. Mistrzowska i Gr. VIII

19.03

  •  Zdobycie przewagi materialnej – zadania (wszystkie grupy)

20.03

  •  Analiza rozegranych partii (poniedziałek – czwartek) przez uczestników w ramach turniejów na portalu lichess.org – wszystkie grupy

23.03

  •  Remis pozycyjny – przykłady i zadania – Gr. Mistrzowska i Gr. VIII
  •  Końcówki – Król i dwa pionki przeciwko królowi –  Gr. II, Gr. IV i Gr. VI

24.03

  •  Zdobycie przewagi materialnej – zadania (wszystkie grupy)

25.03

  • Analiza rozegranych partii (piatek – środa) przez uczestników w ramach turniejów na portalu lichess.org – wszystkie grupy

p.Joanna Walerowicz – pracownia „AGRAFKA”

Tematy proponowane dla uczestników zajęć pracowni AGRAFKA, na czas kwarantanny, będą dotyczyły kreatywnej pracy z materiałami dostępnymi w domu. Tematy powinny zainteresować zarówno pięciolatka, ale również skłonić rodziców i dziadków do wspólnej zabawy plastycznej.

  • Modelowanie z masy solnej – ozdoby świąteczne z motywami wiosennymi
  • Kartka świąteczna – upcycling (nie wysyłaj, prześlij zdjęcie do najbliższych)
  • Nauka pakowania prezentów
  • Bransoletki z kolorowych sznurówek
  • „Ciapologia” – wykonanie ekopisanki przy użyciu masy papierowej i balona
  • Ozdoby świąteczne z wikliny papierowej.
  • „Mydełka pachnidełka” – wykonanie w domu mydełka o dowolnym kształcie.
  • Miniaturowe obrazki na kartce 8 x 8 cm „Co w trawie piszczy”.
  • Szycie maseczek.
  • Szycie maskotki ze starych ubrań.
  • Szydełkowanie podstawy trening dla tych, którzy już zapoznali się z tą techniką.

p.Zbigniew Brożbar – pracownia robotyki

  •  live stream, prowadzenie zajęć online w formie transmisji video i audio z mojego warsztatu dla grup starszych temat przewodni: lutowanie i prezentacja podstawowych błędów jakie uczestnicy popełnili na przykładzie ich projektów
  •  live stream dla grup młodszych dot. symulatora elektroniki, powtórzenie wiadomości oraz ciekawe eksperymenty jakie będą mogli wykonać w domu na swoich komputerach

p. Arkadiusz Walerowicz – pracownia modelarska
– Udział uczestników w wirtualnym konkursie modelarskim : Zostaję w domu-sklejam model.”

https://www.facebook.com/events/191256828968885/

– Prezentacja nowinek modelarskich

– Prezentacja filmów i poradników modelarskich- jak budują modele mistrzowie

– Prezentacje  działań i efektów pracy w swoich domowych modelarni

– Zawody- (challange) między uczestnikami zajęć a Arkiem Skwarkiem. Głosowania na najlepsze wykonanie modelu z nagrodami.

p. Elżbieta Tarnowska – pracownia plastyczna

Propozycja zajęć plastycznych w domu

 

p. Zbigniew Curyl – pracownia turystyczna

W okresie zawieszenia zajęć w MDK ogłaszam Wielki Konkurs o nagrodę Złośliwego Koronawirusa. WYśmienita okazja aby błysnąć wiedzą i „bezboleśnie
przygotować się do Eliminacji Powiatowych OMTTK.
Suma zdobytych punktów wyłoni zwycięzcę. Zwrotne odpowiedzi proszę kierować na e-mail z.curyl@mdk.swidnica.pl. Każda zwrotna poczta to jeden punkt

1. Rozwiązujemy testy krajoznawcze, które otrzymacie pocztą elektroniczną.
2. Rozwiązujemy quizy z powiatu świdnickiego i ościennych,
3. Rozwiązujemy „zgaduj – zgadule” fotograficzne z atrakcji turystycznych,

Ponadto oglądamy sobie programy krajoznawcze. Linki do wyszukiwarek prześlę poczta elektroniczna.

p. Dariusz Jaros – pracownia muzyczna

Zadania dla grup Studio Piosenki La Chanson gr 1, 2, Grupa Wokalno Aktorska, Kuźnia Rozdźwięków, EMDEK – Band
Uczę się muzyki nie wychodząc z domu:
  1. Bogactwo muzyki polskiej – quiz o wielkich polskich kompozytorach ( F. Chopin, St. Moniuszko, I. Paderewski)
  2. Bogactwo muzyki światowej – quiz o wielkich twórcach muzyki światowej ( J.S.Bach, W. A. Mozart, L. van Beethoven )
  3. „Nasz MDK ma już prawie 70 lat – co o nim wiem? – poznajemy bogatą historię naszej placówki
  • Pytania dla grup umieszczam na pod stronie pracowni muzycznej MDK Świdnica
  • Uczestnik korzystając z zasobów internetowych odpowiada na pytania i poznaje życie i twórczość kompozytorów, oraz historię naszej placówki
  • Forma odpowiedzi – prawda /fałsz
Tworzę muzykę nie wychodząc z domu:
  1. Stwórz słowa do piosenki „W moim domu wszystko gra” – napisz piosenkę jak rozwijasz swoje pasje nie tylko muzyczne nie wychodząc z domu.
  2. Stwórz piosenkę o Młodzieżowym Domu Kultury który niebawem będzie obchodził 70 lecie – hasło przewodnie „Mój stary dom jest wiecznie młody”
  • Uczestnicy młodsi piszą słowa piosenki do podanej melodii która otrzymają droga mailową lub SMS ową
  • Uczestnicy starsi Studio Piosenki La Chanson gr 1, EMDEK Band – tworzą sami zarówno muzykę jak i tekst .
  • Nagrania robocze pomysłów piosenek przesyłają droga mailowa do opiekuna zajęć Dariusza Jarosa w celu weryfikacji uwag i pracy nad efektem końcowym utworu.
  • Najlepsze pomysły zostaną uwiecznione w formie profesjonalnego nagrania w Studio Nagrań MDK Świdnica po zakończeniu kwarantanny.
Słucham muzyki nie wychodząc z domu
  1. Co wiem o tym utworze
  • Na pod stronie pracowni muzycznej pojawią się linki do utworów wraz z pytaniami – ciekawostkami odnośnie ich twórców i samych utworów
  • Zadaniem uczestnika jest wysłuchać utwór i korzystając z zasobów internetowych odpowiedzieć na pytania
  • Wykonać całość bądź fragment wokalnie z wersją karaoke
  • Nagranie przesyłamy do opiekuna grupy
  • Zwycięzca z największą ilością dobrych odpowiedzi w nagrodę otrzymuje sesję nagraniowa w Studio Nagrań MDK Świdnica po zakończeniu kwarantanny.
Poznaję muzykę nie wychodząc z domu.
  1. Poznajemy program Reaper do tworzenia muzyki, na którym tworzymy i zapisujemy własne pomysły muzyczne nie wychodząc z domu .
  • Linki do samouczków programu reaper
p. Joanna Waksmundzka – pracownia plastyczna
Proponowane zadania dla dzieci to wykonanie prac w różnych technikach plastycznych, wykonanie prac na konkursy, krótkie informacje ze świata sztuki, zagadki z historii sztuki i informacje o artystach.
„Rodzina” – przygotowanie prac na konkurs „Jan Paweł II”
„Autoportret” – portret własny artysty.
„Frotaż” – poznaj nową technikę.
„Muzeum” – muzea narodowe w Polsce.
„Wiosna” – wiosenne kwiaty, kompozycja malarska.
„Kolaż”- poznaj nową technikę.
„Artysta” – ciekawostki z życia.
„Logo 70-lecia MDK” – projekt.

Loading