OBÓZ WĘDROWNY W BESKIDZIE ŻYWIECKIM DZIEŃ I, II III

Dzień I Podróż. PKP Świdnica – Wrocław – Kraków, Autokar Kraków – Zawoja

Zakwaterowanie: OŚRODEK WYPOCZYNKOWY ZAWOJANKA ZAWOJA 981 www.zawojanka.com

Ośrodek Wypoczynkowy Zawojanka to największa baza noclegowa w Zawoi – malowniczej miejscowości położonej u stóp Królowej Beskidów, Babiej Góry. Gościmy na I piętrze w pokojach 3 i 4 osobowych. Na terenie ośrodka znajdował się basen, ale pusty, natomiast soczysty zielony trawnik miał wzięcie i leczył nasze utrudzone, bose stopy. Gospodarze dokładali wszelkich starań, byśmy mieli smaczne jedzonko i byliśmy zadowoleni z pobytu. Miejsce na ognisko było często odwiedzane. Ośrodek położony tuż przy Babiogórskim Parku Narodowym – Czyste powietrze oraz możliwość obcowania z naturą w pierwotnej postaci.

DZIEŃ II

Podjechaliśmy wynajętym busem z Zawoi do Suchej Góry i od przystanku PKS Sitarka ruszyliśmy Gibasową Drogą ostro pod górę. Kluczowym było wdrapanie się na Halę Kucałową (1170 m.) Tuż opodal (ok. 700 m) na stoku Okrąglicy mieści się Kaplica MB Opiekunki Turystów, do której dotarliśmy czerwonym szlakiem. Zaplanowany popas odbył się w Schronisku PTTK Na Hali Krupowej. Dalej szlakiem czerwonym na szczyt Policy (1369 m) i dalej Szlakiem ks. Kardynała Wojtyły na Cyl Hali Śmietanowej (1298 m). Żółtym łącznikiem przez Kiczorkę do niebieskiego szlaku i nim przez Mosorny Groń (1047 m) dotarliśmy do wodospadu na Mosorczyku. Przez dzielnicę Zawoi Mosorne dotarliśmy do Zawoja Widły i jeszcze 500 m i Zawojanka. ( 25 pkt GOT)

Ognisko z kiełbaskami po kolacji

DZIEŃ III

Po śniadaniu – podjazd busem do granicy Parku Narodowego i po zakupie biletów trasa: Zawoja Markowe – Schr. PTTK Markowe Szczawiny (szl. żółty). Krótki popas dalej, szlakiem żółtym trawesując południowy stok, Percią Akademików na Babią Górę (Diablak 1725 m). Powrót szlakiem granicznym przez Pośredni Grzbiet – Przełęcz Lodową na Przełęcz Brona (1408 m). Dłuższy popas w Schronisku PTTK Markowe Szczawiany wykorzystaliśmy na zwiedzanie Ośrodka Komisji Turystyki Górskiej na Babiej Górze Muzeum Turystyki Górskiej. Ze schroniska stromo w dół pokonaliśmy drogę powrotną do Zawoji Markowe. Oczekując na busa zdążyliśmy zobaczyć jeszcze mały skansen (27 pkt GOT)