V JESIENNY RAJD DZIECIĘCY – III ODCINEK GŁÓWNEGO SZLAKU SUDECKIEGO IM. MIECZYSŁAWA ORŁOWICZA

W końcówce października w Karkonoszach zagościła zima. Nie zrażeni nieprzyjazną aurą wyruszamy na szlak. Wyjazd z MDk-u o 7.00 – noc jeszcze. W Karpaczu górnym rzut oka na kościółek Wang i w drogę. Trzeba dotrzeć w to miejsce, gdzie skończyliśmy Ii odcinek. Na starcie debiut Macka Katyńskiego na górskim szlaku okupiony został obtarciem stopy. Po założeniu opatrunku Maciek kontynuował wędrówkę do końca. Brawo. Trasa wiodła z Karpacza na Polanę i dalej przez Pielgrzymy – Ścieżką nad Reglami do Przełęczy Karkonoskiej. W Schronisku „Odrodzenie” dłuższy postój na ciepły posiłek i dalej już zgodnie z czerwonymi szlakami przez Groń. Na Słoneczniku powitała nas śnieżna zadymka. W kopnym śniegu brnęliśmy do Spalonej Strażnicy i dalej na Przełęcz pod Śnieżką. Z ulgą powitaliśmy Śląski Dom z jego zapachami pizzy i parzonej kawy. Schodząc do Jaru Pomniczki przekraczaliśmy ponownie granicę zimy i jesieni. Chwila zadumy przed imiennymi tablicami pamięci na Symbolicznym Cmentarzu „Ofiarom Gór”. Wiele tych tablic. Pod mostkiem przez Łomniczkę Piotrek szuka skrzynek Geocaching-u ale bezskutecznie. I kolejne schronisko „Nad Łomniczką”. Siedzimy w półmroku. To ostatnie schronisko w Karkonoszach a może i w polskich górach do którego jeszcze nie doprowadzono prądu elektryczneg (!). Docieramy do Karpacza przy skoczni narciarskiej „Orlinek” i Hotelu „Biały Jar”. Zmeczeni lecz spełnieni. Na cześć Orłowicza.