ZIELENICE – STRZELIN – WZGÓRZA STRZELIŃSKO – NIEMCZAŃSKIE

Kolejny, już IX Rajd Nepomucenowy rozpoczęliśmy mszą św. w kościele pw. św. Jana Nepomucena w Zielenicach. W tym roku data naszego rajdu wypadła w Niedzielę Palmową, toteż i nasza grupa wyposażona była w niewielkie kompozycje wierzbowych bazi i traw polnych. Powitaniom księdza proboszcza i wielu ciepłym słowom z jego strony nie było końca. Podziwialiśmy piękny witraż, figurę ołtarzową i chorągiew z „naszym” świętym. Po mszy wielkiego zaszczytu dostąpiła Zuzanna Pietrukiewicz, która przez księdza proboszcza odznaczona została diamentową odznaką Jana Nepomucena. Z kolei Zuza wręczała innym zdobywcom odznaki niższego szczebla. Wizyta w kościele zakończyła się wspólnym zdjęciem.

Podroż autokarem do Strzelina przerywana była nawiedzeniem krzyży pokutnych: przy drodze Stogi – Ludów Śl, pod murem kościoła w Ludowie Śl. i przy drodze do Szczawina. W trakcie zwiedzania Rynku strzelińskiego, wieży ratuszowowej i stółu sądowego odwiedził nas Prezes Oddziału PTTK, który zebrał karty potwierdzeń do odznaki regionalnej.

Wyruszyliśmy na trasę naszego rajdu z ciekawością oglądając pozostałe atrakcje turystyczne Strzegomia: Dom Książąt Brzeskich, Kościół podwyższenia Krzyża Św. neogotycki budynek Banku Zachodniego i ciekawą ścieżkę historyczną w parku miejskim. Ze Strzelina za czerwonymi znakami szlaku turystycznego dotarliśmy na Górę Szańcową. Niestety ogrodzona siatką współczesna wieża widokowa okazała się niedostępna. Po co więc została zbudowana, skoro nie można z niej skorzystać. A widok ze wzgórza rozległy. Na krawędzi pól przemknęło kilkanaście saren i jeleni. Trasa wiodła przez Gościęciecie i dalej aleją pomnikowych lip na Wzgórze Mlecznik (319 m.). Granica dóbr cysterskich oznakowana została współczesnymi obeliskami Nadleśnictwa Henryków z sentencjami: „Las jest moją miłościa i cichą ostoją / idę tam, gdy skłębione myśli niepokoją” Nieopodal Skrzyżowania pod Dębem znajduje się miejsce biwakowe z okazałą wiatą i wiele tablic poglądowych o ochronie przyrody. Stajemy, więc na popas. Tuż za skrzyżowaniem leśnych dróg odnajdujemy cygański krzyż pokutny. Bardzo okazały, choć nieco utrącony. Czas wspiąć się na najwyższe wzniesienie tych wzgórz – Gromnik (393 m.) Na szczycie tradycyjnie organizujemy ognisko i pieczenie kiełbasek. Zwyczajowo odbyło się wręczenie odznak turystycznych a Krzysztof Duda zaprezentował wyposażenie poligonowe współczesnego żołnierza. Przemycił ten ekwipunek z poligonu i na oczach wszystkich przygotował żołnierski posiłek na kuchence spirytusowej, podgrzewając puszkę mielonki z grochem. Dzieciom i tak najbardziej smakowały wojskowe słodycze. Z Gromnika schodziliśmy szlakiem czerwonym by przez Romanów i Nowolesie (krzyż pokutny przy sanktuarium) dotrzeć do autokaru. Nagrodą za trudy marszu były wręczone odznaki: „Wzgórza Strzelińsko – Niemczańskie”.