XVII ODCINEK GŁÓWNEGO SZLAKU SUDECKIEGO

Z Międzygórza do Lądka Zdrój

Kolejne zmagania z czerwonym szlakiem w Sudetach. Busik firmy „Z Buta” podwozi nas do Międzygórza. Start przy Wodospadzie Wilczki. Przejście przez miejscowość i mozolne wspinanie się na wysokość 1218 m, do schroniska PTTK „Na Śnieżniku”. Już w progu wita nas wspaniały gospodarz Jacek Fastnacht. Po szybkim zakwaterowaniu ok. 13.30 wychodzimy na szczyt. Gratka, dla tych, którzy nie mają jeszcze Śnieżnika do Korony Gór Polski. Korzystając z pogody schodzimy na czeską stronę do „słonika” i żródeł Morawy. Powrót trawersem do schroniska. Czeka tam już na nas barszcz ukraiński i kotlecik z piersi kurczaka z surówką. Wieczorem wielka gratka. W świetlicy schroniska uczestniczymy w prelekcji pt: „Lotse” Mariusza Grudnia, himalaisty i dobrego znajomego Piotra Snopczyńskiego. W zadawaniu pytań rej wodził nasz Piotruś….

W drugim dniu na śniadanko jajeczniczka na kiełbasce i różne wiktuały potrzebne do zrobienia kanapek. Rekordy popularności pobił domowy dżem z jagód. O 8.30 ruszamy na trasę: Żmijowiec – Czarna Góra – Przełęcz Puchaczówka – Przełęcz pod Chłopkiem – Kąty Bystrzyckie. Oczywiście korzystaliśmy z popasów w miejscach wyznaczonych dla turystów. Ok. 14.30 dochodzimy do Lądka Zdr. Po krótkiej kawie na stacji „Orlen” zwiedzamy starówkę. Prawdziwą satysfakcje z pokonanego odcinka odnieśliśmy w kawiarni artystycznej „Dom Klahra” Piękne, stylowe wnętrze i smaczne wypieki. Miłe zakończenie dwudniowej wędrówki.