XI Rajd Nepomucenowy

Tym razem zwiedzamy okoliczne góry. Kierunek nowa wieża widokowa na Trójgarbie. Dojechaliśmy autokarem do Witkowa Śl. Tradycyjnie nawiedzamy figurę Jana Nepomucena stojącą na moście kamiennym przed kościołem parafialnym. Kolejna sesja zdjęciowa na rozstaju dróg przy grupie figuralnej. Bardzo sprawnie pokonaliśmy podejście na szczyt (778 m) szlakiem niebieskim. O… jak się tu zmieniło !!!. Jeszcze nie tak dawno szczyt był słabo oznaczony i tonął w zaroślach. Teraz nasza grupa zajadła drugie śniadanko w nowiutkim schronie turystycznym, funkcjonalnym i wygodnym. Oczy cieszyła nowa wieża o bardzo śmiałych kształtach nałożonych na siebie trójkątów. Zapierająca panorama na okolice z poszczególnych platform widokowych. Mrowie na plecach wywoływało drżenie na wietrze stalowej konstrukcji i ażurowych stropów. Uroczyste otwarcie wieży widokowej nastąpiło 29 grudnia 2018 r. „Na pamiątkę 100-lecia odzyskania Niepodległości przez Polskę” dzięki staraniom władz Gminy Czarny Bór. Obowiązkowo dokonaliśmy uroczystego wręczenia odznak turystycznych, z których najcenniejszą Św. Jana Nepomucena w stopniu diamentowym odebrał Piotr Kowalski. Wspólne zdjęcie dopełniło wizyty. Tradycyjne ognisko z kiełbaskami rozpaliliśmy przy ruinach (!) Bacówki Pod Trójgarbem. Pozostały wspomnienia po schronisku, które kiedyś tętniło życiem. Można tu było smacznie zjeść świeżutkiego pstrąga i wypocząć nad wodą w kaskadowych zbiornikach. Wszystko poszło w ruinę. Po spałaszowaniu kiełbasek grupa powędrowała dalej. Przeszliśmy przez Lubomin by szlakiem żółtym dotrzeć do „Dworzyska”. Piękny kompleks hotelowo wypoczynkowy. Stała baza kadry polskich kolarzy w MTB. Nas zaciekawiły konie na wybiegu…. Mijając urocze uliczki i parki Szczawna Zdrój dotarliśmy do naszego autokaru a nim do MDK…