WYJĄTKOWO MROŹNY VIII ODCINEK GSS: Sokołowsko – Jedlina Zdr.

Kolejny odcinek GSS rozpoczęliśmy w Sokołowsku. Nie było ono jednak takie, jak zapamiętaliśmy. Będąc tu w listopadzie, świeciło nam słońce, a liście drzew miały złoto – brązowe odcienie. Jak na jesień przystało. Dzisiaj zastaliśmy tutaj tylko mróz, a cała miejscowość pokryta była śniegiem. Na początku nie odczuwaliśmy tak bardzo trudnych warunków. Dopiero przy ostrym podejściu na szczyt Bukowiec zrozumieliśmy, co to znaczy wchodzić pod górę w śniegu. Na szczycie zrobiliśmy zdjęcie i stamtąd czekała nas już prosta droga do schroniska. Wszyscy odczuli, jakby „Andrzejówka” była nagrodą za dzisiejszą wędrówkę. Bardzo duży popyt u dzieci był na frytki i pyszną, gorącą czekoladę z bitą śmietaną. Po godzinnej przerwie ruszyliśmy dalej. Zawędrowaliśmy do podnóży ruin najwyżej w Polsce położonego zamku Radosno. Nie weszliśmy na górę, ponieważ przy dzisiejszych warunkach atmosferycznych było niebezpiecznie a ruiny słabo widoczne. Następnym punktem na mapie, przez który przeszliśmy była miejscowość Mała Rybnica. Dalej zawędrowaliśmy na Przełęcz pod Wawrzyniakiem, gdzie znajduje się linia kolejowa do Wałbrzycha i tunele z przed II Wojny Światowej, które nadal działają i należą do najdłuższych w Polsce. Przy torach, które widzieliśmy stojąc na wiadukcie leżała zabita sarna. Zrobiło to duże wrażenie,  zwłaszcza na najmłodszych uczestnikach. Po chwili udaliśmy się na metę naszej wycieczki – stację kolejową w Jedlinie Zdroju, skąd zabrał nas Bus firmy „Z BUTA”.