Patriotycznie

RAJD NIEPODLEGŁOŚCI – SZLAKIEM ZAMKÓW PIASTOWSKICH

Nasz początek trasy to ubiegłoroczna meta czyli PKP Wojanów. Pogoda jak na listopad była świetna, a słońce ciągle nam towarzyszyło. Wszyscy uśmiechnięci wyruszyliśmy szlakiem zielonym w stronę Ruin Zamku Koziniec. Po dotarciu zobaczyliśmy, że zachowały się tam niewielkie fragmenty murów. Po krótkiej przerwie i małej przekąsce ruszyliśmy przez Grabary do Jeleniej Góry. W Jeleniej Górze zebraliśmy się przy Kościele Podwyższenia Krzyża Świętego zrobiliśmy upamiętniające zdjęcie i poszliśmy na ciepłą herbatkę do Restauracji Relax. Dla zdobywców odznaki Jana Nepomucena to był idealny moment aby przejść się i pozbierać Nepomuceny. Po drodze do centrum rynku zwiedziliśmy Bazylikę św. Erazma i św. Pankracego. Na środku jeleniogórskiego rynku w sąsiedztwie ratusza zobaczyliśmy zabytkowy tramwaj, który stoi tam od 2005 r. kupiliśmy w nim pamiątki, zrobiliśmy zdjęcie i ruszyliśmy dalej zielonym szlakiem na wieże widokową ”Grzybek” , która znajduje się na Wzgórzu Krzywoustego. Wchodząc naliczyliśmy 135 schodów, które prowadzą na szczyt wieży. Na szczycie ”Grzybka” zobaczyliśmy piękny widok na całą kotlinę Jeleniogórską. Po zejściu odbyła się uroczysta chwila wręczenia odznak turystycznych i wspólne zdjęcie. Naszym kolejnym punktem na trasie było Schronisko Gościniec ,,Perła Zachodu’’. Tam odpoczęliśmy, weszliśmy na wieżę widokową Perły Zachodu i zobaczyliśmy piękną panoramę jeziora Modrego. Zeszliśmy do Siedlęcina czyli początku trasy w następnym roku. Zobaczyliśmy Wieże Rycerską do której niestety nie udało nam się wejść i tam czekaliśmy na nasz autokar. Udział w rajdzie wzięli: Martyna, Piotr, Krzysiu, Jan, Karolina, Ania, Miłosz i Franciszek.