Muzyczna „Nie-Nuda” czeka! – Spotkanie 48 („dawno-fletowy” czwartek:)

Dzień dobry, a może dobry wieczór? Witam wszystkich o każdej porze dnia:) Nie wiem, kiedy przeglądacie moje „blogowanie”, a ja też ostatnio umieszczam wpisy dość późno – najczęściej po powrocie z zajęć. Obiecałam, że będą zagadki – to postaram się słowa dotrzymać. Plusem takich internetowych lekcji jest to, że to od Was zależy godzina, pora dnia czy sam dzień spotkań z „Nie-Nudą”. Na zajęciach w pracowni musicie pojawić się w ustalony dzień, o umówionej godzinie, ale za to widzimy się i możemy od razu wspólnie popracować. To tak jak koncert „na żywo” i koncert w telewizji, niby muzyka taka sama, a przeżycia inne. Wiem, że nie jest łatwo zmienić tryb działania – szkoła ciągle jest zdalna, a sytuacja nadal dość trudna. Jednak jeżeli już nie możecie wysiedzieć w domu to przyjdźcie do MDK-u – w ten „swój” dzień, na tę „swoją” godzinę 🙂 Pamiętajcie tylko, że na pierwsze spotkanie trzeba przyjść z rodzicem, ponieważ niezbędne jest specjalne oświadczenie :  oświadczenie o stanie zdrowia dziecka  . Można je też wydrukować w domu i przynieść podpisane przez opiekuna. W przeciwnym razie nie będziecie mogli uczestniczyć w zajęciach – taki reżim sanitarny, bo epidemia jeszcze trwa. Piszę to głównie z myślą o tych osobach, które same przychodzą na zajęcia czyli naszych „starszakach”. I oczywiście nie mam na myśli starszych grup przedszkolnych :),  ale poważne dziewczyny i chłopaków ze starszych klas szkolnych. A właśnie w czwartek i piątek dużo takich „poważnych” osób ma zajęcia. I pamiętajcie o kartach zapisu na nowy rok szkolny 2020/2021 – wypełnioną deklarację można oddać w sekretariacie, lub wrzucić do specjalnych skrzynek – w dziale I  i w dziale II MDK – na Osiedlu Młodych. link : https://mdk.swidnica.pl/nabor-na-zajecia/

Ale się poważnie zrobiło – druki, deklaracje , oświadczenia…

To teraz oświadczam, że będzie szybko i „na luzie” 🙂

Dzisiaj dzień z zagadką 39 – tyle odpowiedzi, rysunków, nagrań, że na raz nie dało się wszystkiego pokazać. Jak to mówią „wysokie c” osiągnęliście, obyście teraz nie spadli z niego na sam dół. Ale o czym ta pani pisze? Miało być na wesoło, a tu jakieś mądrości…Śpiewamy górne c w piosence „Do-re-mi”, ale co to ma wspólnego z zagadką 39 ?!  No właśnie…

Dużo powiedzonek, określeń, nie tylko w języku polskim, wiąże się z sytuacjami z życia, z różnymi dziedzinami i zwykle nie można ich tłumaczyć dosłownie, np. „wiercić komuś dziurę w brzuchu” to nie jest tytuł strasznego filmu tylko np. …..proszenie rodziców o nową zabawkę, a „jasne jak słońce” to po prostu ….rozumiem nie mogę dzisiaj  „grać na tablecie”:( To są właśnie idiomy – czyli takie „prywatne” dla danego języka określenia, których nie można przetłumaczyć dosłownie na inny język, bo tam mogą składać się z zupełnie innych słów – choć znaczyć będą to samo, np. zwrot po angielsku:  it rains cats and dogs  dosłownie znaczy pada kotami i psami:), a oznacza, że jest ulewa – na co po polsku powiemy, że  .„leje jak z cebra” .

„Wysokie C” w języku polskim oznacza zrobienie czegoś super czyli ja Was bardzo pochwaliłam za pracę, którą wykonaliście z zagadką 39.  Od wysokiego c można też zacząć lub co znacznie mniej przyjemne – spaść z niego – tego nikomu nie życzę.  Czyli najlepiej stopniowo osiągać „wysokie c”. Tak jak z naszą zagadką 39, gdzie ilość ciekawych odpowiedzi osiągnęła właśnie wysokie C. Teraz możecie robić to z każdą kolejną czyli nie poprzestawać na zwykłej odpowiedzi, ale dodać do zagadki coś od siebie.  Więcej o tym „powiedzonku” możecie poczytać na stronie:  http://www.muzykotekaszkolna.pl/wiecej-o-muzyce/wysokie-c/

I nie mogę się powstrzymać, żeby nie dać muzycznego przykładu na  dosłowne „wysokie c” wyśpiewane przez artystów , bo stąd się właśnie to powiedzenie wzięło. Oto  „wysokie c” pod każdym względem – i wysokości, i jakości wykonania:

Więcej takich muzycznych „smakołyków” na jutrzejszym koncercie, a teraz przechodzimy do Waszego „wysokiego  c” z zagadką 39.

1. Zagadkowe wierszyki przysłała nam Klaudia . Z ich odgadnięciem  nikt nie miał problemów: klucz, bas, dyrygent, walc. A potem się zaczęło:

2. „basowa” piosenka Zosi      https://youtu.be/ia7hEfKj1p8

3. zagadka z zagadkami od dyrygenta Patrycji     https://drive.google.com/file/d/1KSzHk6ExhsYd6SzntueeICKGo9015sZa/view?usp=drive_web

4. prace plastyczne z kluczami od Milenki     i Ignacego 

5. wymyślona przez Klaudię melodia do wierszyka o basie

6. I wspólna praca Oli i Michała, która zaowocowała nową zagadką   , także zagadką do zagadki 39!  Michał i Ola narysowali wierszyk o dyrygencie w dwóch odsłonach. Dlatego dzisiejsza 48 zagadka będzie na spostrzegawczość:)

Zagadka 48

  • Przyjrzyjcie się dokładnie rysunkom Michała i Oli. Znajdźcie 5 różnic między tymi rysunkami /5pkt.
  • Pytanie dodatkowe – Który rysunek jest Oli, a który Michała?🙂

Na dziś to już wszystko.  Czekam na Wasze prace, odpowiedzi, zdjęcia i   nagrania  – zróbmy wspólną prezentację – najlepiej z piosenką „A ja wolę moją mamę”!  Przesyłajcie telefonicznie (WhatsApp,  sms) ,  mailowo: a.banach@mdk.swidnica.pl  lub przynoście osobiście na zajęcia. Czekam na Was w  pracowni! Pamiętajcie o kartach zapisuhttps://mdk.swidnica.pl/pracownia-muzyczna-i-nie-nuda-wazna-informacja/ Wszelkie publikacje na naszej stronie tylko za zgodą Waszą i Waszych Rodziców.

Pozdrawiam i zapraszam do kolejnej  zagadkowej „Nie!-Nudy” –  cdn.

Agnieszka Banach:)

 

 

 

Loading