Muzyczna „Nie-Nuda” czeka! – Spotkanie 18 (środa:)

Dzień dobry, dobry wieczór, cześć! Tak na różne sposoby dzisiaj się witam, bo też w różnych godzinach czytacie „Nie-Nudę” i różnie się ze mną kontaktujecie. Ale za wszystkie sms-y, nagrania, maile, zdjęcia czy rozmowy telefoniczne bardzo dziękuję! Już dostałam odpowiedź na zagadki z tego tygodnia, ale czekamy do następnej punktacji, która będzie trochę później, bo nadchodzą święta. Pamiętajcie, że czasem podpowiedzi są w prezentacjach, które przesyłacie lub granym czy śpiewanym przez Was repertuarze.

Na początek zagadka, dziś nutowa, trochę trudniejsza, niż dotąd, bo to środa – dzień instrumentalistów:)

Zagadka 18

„Jaka to melodia?”

Proszę podać tytuł utworu lub filmu, z którego pochodzi (1pkt.) i kompozytora (1pkt.)

Uwaga koło „Klawiatura”

i wszyscy chętni

 Proszę podpisać nazwy dźwięków w zagadce 18

Pamiętajcie: znaki chromatyczne zmieniają wysokość dźwięku o pół tonu: # – w górę, – w dół

Pomocniki”: http://www.muzykotekaszkolna.pl/nauka/nuty-od-podstaw/lekcja-11-zapis-wysokosci-dzwieku/ i http://www.muzykotekaszkolna.pl/nauka/nuty-od-podstaw/lekcja-12-zapis-wysokosci-dzwieku

  • spróbujcie zagrać całą melodię lub jej fragment prawą ręką (palcowanie podane)
  • spróbujcie zagrać lewą ręką akordy : C (5 palec), D (4 palec),  F (2 palec), D (4 palec)  – gramy pojedynczym palcem lub pełnymi akordami – podam je w utworze w następnym wpisie
  • Pamiętajcie – nuty mają różną długość! – są całe nuty, półnuty, ćwierćnuty, ósemki, szesnastki …., kropka wydłuża długość dźwięku o połowę, a w czasie pauz tylko liczymy – nie gramy! A trzy ósemki połączone ze sobą to w tym utworze triola ósemkowa.
  • „Pomocnik”: https://pl.wikibooks.org/wiki/Podstawy_teorii_muzyki/Warto%C5%9Bci_nut
  • I mały quiz muzyczny dla wszystkich: https://samequizy.pl/muzyczny-test-na-nuty/

A teraz coś na luzie -działamy z „Timkami”

Uwaga „Timki”

i wszyscy chętni!

Rozluźniamy się na dywanie:

  • siadamy „po turecku” i poklepujemy samego siebie lub mamę, tatę, brata , siostrę ze słowami „Dzień dobry, cześć… np. głowo, nosie, oczy, brzuchu , obudź się.
  • turlamy się po podłodze
  • Potrząsanie : głową („zrzucamy berecik z głowy”), ramieniem („ptaszek usiadł nam na ramieniu”), plecami(„zrzucamy słonia z pleców”), biodrami(„rozpychamy się”), nogami(„zrzucamy ciężkie buty”).
  • kilka podskoków i…..

…..niespodzianka od Oli  Patrycji i Milenki

Dziś z nimi tańczymy i uczymy się śpiewać

  • Tańczymy razem  z Olą  – można włączyć dowolną muzykę, jeśli tej nie słychać zbyt dobrze np.  https://youtu.be/rZDw01KJSN0

I zadanie dodatkowenarysujcie, jak byście chcieli, żeby wyglądała nasza „Timkowa” pracownia. Przecież niedawno się przeprowadziliśmy w nowe miejsce. Cały czas się urządzamy. Dzięki Waszym rysunkom będę mogła tak urządzić pracownię, żeby wszyscy dobrze się w niej czuli. Bardzo chętnie też posłucham uwag i sugestii Rodziców.

Czekam na Wasze prace, odpowiedzi, nagrania, zdjęcia – telefonicznie (WhatsApp,  sms) lub mailowo: a.banach@mdk.swidnica.pl  Wszelkie publikacje na naszej stronie tylko za zgodą Waszą i Waszych Rodziców.

Pozdrawiam i zapraszam do kolejnej „Nie!-Nudy” –  cdn.

Agnieszka Banach

Loading