Muzyczna „Nie-Nuda” czeka! – Spotkanie 14 (czwartek:)
Witajcie, Witajcie!. Ale się porobiło w tym moim komputerze, już mi Partycja razem z Rodzicami napisała, że nie wszystko się zgadza w „mądrościach”, które podałam na końcu. Ach ten wczorajszy komputer! Ale dziś wszystko już wróciło do normy, a pomyłki i dziwne informacje, które wprowadził wczorajszy Prima Aprilis na pewno razem z Wami poprawimy. Czekam na pomoc do końca tygodnia, potem będziemy już tylko rozwiązywali nasze codzienne zagadki i zadania.
Mam też już jedną odpowiedź na zagadkę 12, którą podała Iga, ale czekam jeszcze na innych, bo zagadkowej piosenki będziecie się uczyli w przyszłym tygodniu.
I czas już na Wasze mini-występy. Tak śpiewająco odpowiedziała na zagadkę 11 Patrycja: https://youtu.be/XCJJVvABXYk
A tak na tę samą zagadkę odpowiedziała „grająco” Marta: https://youtu.be/DoDjPOzIBlE
Zagadkę na dziś wymyśliła Klaudia:
Zagadka 14
Jak nazywa się ten stary instrument?
A teraz dzisiejsza porcja zadań dla wokalistów i zespołu dawnego i dla każdego, kto…. mówi czyli wszystkich!
Uwaga Studio Piosenki !
Jak zawsze pracę z głosem zaczynamy od „rozgrzewki” czyli naszej „windy”, ćwiczeń artykulacyjnych https://youtu.be/pZnl8-Vly9s i „gimnastyki języka”, ćwiczeń rozluźniających https://www.youtube.com/watch?v=6izGN4ta4Vw, oddechowych https://www.youtube.com/watch?v=SqVKlQfPTV0 , głosowych https://youtu.be/LH38oRidCA0 i dykcyjnych.
I dziś zadanie na dykcję – nauczcie się czytać następujący tekst:
Gęba, kępa, kędy
Dęba, pęka, tędy,
Rębacz, stęka, zęby,
Treść, Sierpc, sierść.
Zgiełk, igiełka, len,
Kiełki, giełda, hen,
Pchełki, mgiełka, serc, Perć, tędy.
W następnym spotkaniu podam, jak możemy ten tekst zaśpiewać – razem z wybitnym aktorem!
Dziś mija 15 rocznica śmierci św. Jana Pawła II – więc oprócz ćwiczenia naszych wspólnych „Wirusowych” piosenek:
“Orkiestry dęte”https://youtu.be/fcvqLRCQ2tA
“Chodź pomaluj mój świat”. https://youtu.be/CANx5RcdPdo
zaśpiewajcie i zatańczcie piosenkę “Święty uśmiechnięty” https://youtu.be/Ha8f5amqPxA
do działania z tą piosenką zachęcam też „Timki” – chętnie zobaczę nagrania z Waszym śpiewaniem i tańczeniem refrenu piosenki.
Pamiętajcie: ćwiczenie “mokry pies” (stoimy, głowa w dół i luźno machamy głową na boki) powinno się robić naprzemiennie z innymi ćwiczeniami i kończyć nim śpiewanie – jest to świetne rozluźnienie aparatu głosowego. Nie śpiewajcie też zbyt długo – róbcie sobie przerwy, lepiej poćwiczyć 2 -3 razy po 20 minut , niż śpiewać bez przerwy przez godzinę.
Uwaga „Totus Musicus” !
Ćwiczymy nasze utwory, do który linki podałam już wcześniej (czwartkowe wpisy), a dziś proponuję abyście przypomniały sobie utwór, który świetnie znacie: “Pues que ya nunca nos veis” https://youtu.be/tYThmhKmsZQ . Ćwiczy go grupa początkująca, ale może uda nam się zagrać to wspólnie i to na odległość:) Mam pewien pomysł – zachęcam do poćwiczenia. Nuty macie, ale na wszelki wypadek prześlę mailowo, razem z linią melodyczną „Santa Maria” https://youtu.be/JToiSCHBi9Q. – górny głosw „Santa Maria” grają: flet sopranowy i tenorowy, środkowy głos flet altowy, najniższy głos – harfa. Bębenkiem zajmę się sama:)
Czekam na wasze relacje z nauki – jeśli macie problem, kontaktujcie się on-line przez WhatsAppa lub przesyłajcie swoje nagrania audio lub video telefonicznie lub mailowo: a.banach@mdk.swidnica.pl , tak jak wszyscy “zagadkowcy” i “zadaniowcy”. Chętnie posłucham, jak gracie “Pues que” same lub z przesłanym przeze mnie nagraniem (link powyżej).
A na koniec informacja z przymrużeniem oka – tak kończąc wczorajsze zabawy.
Pytanie od Patrycji i jej taty: prawda czy fałsz? :)))
I jak zawsze czekam na Wasze prace, odpowiedzi, nagrania, zdjęcia – telefonicznie (WhatsApp, sms) lub mailowo: a.banach@mdk.swidnica.pl Wszelkie publikacje tylko za zgodą Waszą i Waszych Rodziców. Odpowiedzi z „Nie-Nudy „13 tylko do końca tygodnia (niedzieli:) !!!
Pozdrawiam i zapraszam do kolejnej „Nie!-Nudy” – cdn
Agnieszka Banach