Muzyczna „Nie-Nuda” czeka! – Spotkanie 14 (czwartek:)

Witajcie, Witajcie!. Ale się porobiło w tym moim komputerze, już mi Partycja razem z Rodzicami napisała, że nie wszystko się zgadza w „mądrościach”, które podałam na końcu.  Ach ten wczorajszy komputer! Ale dziś wszystko już wróciło do normy, a  pomyłki i dziwne informacje, które wprowadził wczorajszy Prima Aprilis  na pewno razem z Wami poprawimy. Czekam na pomoc do końca tygodnia, potem będziemy już tylko  rozwiązywali nasze codzienne zagadki i zadania.

Mam też już jedną odpowiedź na zagadkę 12, którą podała Iga, ale czekam jeszcze na innych, bo zagadkowej piosenki będziecie się uczyli w przyszłym tygodniu.

I czas już na Wasze mini-występy. Tak śpiewająco odpowiedziała na zagadkę 11 Patrycja: https://youtu.be/XCJJVvABXYk

A tak na tę samą zagadkę odpowiedziała „grająco” Marta: https://youtu.be/DoDjPOzIBlE

Zagadkę na dziś wymyśliła Klaudia:

Zagadka 14

Jak nazywa się ten stary instrument?

A teraz dzisiejsza porcja zadań dla wokalistów i zespołu dawnego i dla każdego, kto…. mówi czyli wszystkich!

Uwaga Studio Piosenki !

Jak zawsze pracę z głosem zaczynamy od „rozgrzewki” czyli  naszej „windy”, ćwiczeń artykulacyjnych https://youtu.be/pZnl8-Vly9s i „gimnastyki języka”, ćwiczeń rozluźniających https://www.youtube.com/watch?v=6izGN4ta4Vw, oddechowych https://www.youtube.com/watch?v=SqVKlQfPTV0  , głosowych https://youtu.be/LH38oRidCA0 i dykcyjnych.

I dziś  zadanie na dykcję – nauczcie się  czytać następujący tekst:

Gęba, kępa, kędy

Dęba, pęka, tędy,

Rębacz, stęka, zęby,

Treść, Sierpc, sierść.

Zgiełk, igiełka, len,

Kiełki, giełda, hen,

Pchełki, mgiełka, serc, Perć, tędy.

W następnym spotkaniu podam, jak możemy ten tekst zaśpiewać – razem z wybitnym aktorem!

Dziś mija 15 rocznica  śmierci św. Jana Pawła II – więc oprócz ćwiczenia naszych wspólnych „Wirusowych” piosenek:

“Orkiestry dęte”https://youtu.be/fcvqLRCQ2tA

“Chodź pomaluj mój świat”. https://youtu.be/CANx5RcdPdo

zaśpiewajcie i zatańczcie piosenkę “Święty uśmiechnięty” https://youtu.be/Ha8f5amqPxA

do działania z tą piosenką zachęcam też „Timki” – chętnie zobaczę nagrania z Waszym śpiewaniem i tańczeniem refrenu piosenki.

Pamiętajcie: ćwiczenie “mokry pies”  (stoimy, głowa w dół i luźno machamy głową na boki)   powinno się robić naprzemiennie z innymi ćwiczeniami i kończyć nim śpiewanie – jest to świetne rozluźnienie aparatu głosowego. Nie śpiewajcie też zbyt długo  – róbcie sobie przerwy, lepiej poćwiczyć 2 -3  razy po 20 minut , niż śpiewać bez przerwy przez godzinę.

Uwaga „Totus Musicus” !

Ćwiczymy nasze utwory, do który linki podałam już wcześniej (czwartkowe wpisy), a dziś proponuję abyście przypomniały sobie utwór, który świetnie znacie:  “Pues que ya nunca nos veis” https://youtu.be/tYThmhKmsZQ .  Ćwiczy go grupa początkująca, ale może uda nam się zagrać to wspólnie i to na odległość:) Mam pewien pomysł – zachęcam do poćwiczenia. Nuty macie, ale na wszelki wypadek prześlę mailowo, razem z linią melodyczną „Santa Maria” https://youtu.be/JToiSCHBi9Q.  – górny głosw „Santa Maria” grają: flet sopranowy i tenorowy, środkowy głos flet altowy, najniższy głos – harfa. Bębenkiem zajmę się sama:)

Czekam na wasze relacje z nauki – jeśli macie problem, kontaktujcie się on-line przez WhatsAppa  lub przesyłajcie swoje nagrania audio lub video telefonicznie lub mailowo: a.banach@mdk.swidnica.pl , tak jak wszyscy “zagadkowcy” i “zadaniowcy”. Chętnie posłucham, jak gracie “Pues que” same lub  z przesłanym przeze mnie nagraniem (link powyżej).

A na koniec informacja z przymrużeniem oka – tak kończąc wczorajsze zabawy.

Pytanie od Patrycji i jej taty: prawda czy fałsz?  :)))

I jak zawsze czekam na Wasze prace, odpowiedzi, nagrania, zdjęcia – telefonicznie (WhatsApp,  sms) lub mailowo: a.banach@mdk.swidnica.pl  Wszelkie publikacje tylko za zgodą Waszą i Waszych Rodziców. Odpowiedzi z „Nie-Nudy „13 tylko do końca tygodnia (niedzieli:) !!!

Pozdrawiam i zapraszam do kolejnej „Nie!-Nudy” –  cdn

Agnieszka Banach

 

Loading