Konkurs Krasomówczy w MDK

26 maja 2017 r. Pracownia teatralna działu I (op. J. Chojnowska) zorganizowała konkurs krasomówczy. Naszą pracownię reprezentowała Amelka Jaskuła a wśród jurorów, Rady Aktywnej Młodzieży zasiadł Piotrek Kowalski. Poniżej przedstawiamy tekst, który zaprezentowała Amelia. Debiut wypadł znakomicie. Amelia zdobyła II miejsce w kategorii młodszej.

„…Moim zdaniem brutalność w grach przyczynia się do tego, że graczom zaciera się granica między światem realnym a fikcyjnym i ludzie spędzający dużo czasu na brutalnych grach komputerowych stają się bardziej agresywni.

   Zaciera się granica miedzy światem fikcji a rzeczywistością. Brutalność w grach wzmaga agresywność.

    Uważam, że większość gier na naszym rynku opiera się na przemocy… dlatego, że odwołuje się do zwykłych, standardowych ludzkich instynktów. A od dawien dawna polegały one, niestety na okazywaniu swojej siły i okrucieństwa by nie okazywać swojej słabości. Od zarania dziejów po dzisiejsze czasy działają te same schematy oparte na przemocy i strachu. W większości gier dostępnych na rynku odwołuje się do nich, A dla czego? Właśnie dla tego aby spełnić poczucie władzy jaką można osiągnąć, a środki do jej uzyskania nie są ważne. Ważne jest osiągnięcie celu, tzn. „po trupach do celu”. Tylko nieliczna grupa ludzi potrafi zapanować nad emocjami i szukać innego rozwiązania niż przemoc. Moim zdaniem można długo dyskutować na temat brutalności gier ale sama istota tych zachowań i żądań leży w naturze człowieka. Większość ludzi pragnie być ogólnie poważana i szanowana i dąży do tego nie w realu, ale wykorzystują do tego gry, które pomagają im spełnić swoje nie spełnione marzenia realne. Gry komputerowe są brutalne i moim zdaniem, powinno się promować gry, które popierają pokojowe rozwiązania konfliktów. Natomiast, powinno się zaprzestać promowania gier, w których morduje się i znęca nad ludźmi, czy innymi istotami żywymi tylko dla osiągnięcia własnego celu…”  

Loading