Joga śmiechu na zajęciach
JOGA ŚMIECHU
Co może dać joga śmiechu nauczycielom?
- nauczyć efektywnych sposobów radzenia sobie ze stresem
- nauczyć ćwiczeń i technik integracyjnych, relaksacyjnych i „energizerów”, które może
- wykorzystać w pracy z uczniami
- może dać większy dystans wobec wyzwań
- -pomóc w budowaniu sobie optymizmu i odnajdywaniu radości w każdej chwili
Co może dać joga śmiechu uczniom na wszystkich etapach edukacji?
- zdrową dawkę ruchu i zabawy, ułatwiającą koncentrację w czasie zajęć
- integruje uczniów w pozytywny i zdrowy sposób
- stymuluje kreatywność i pozwala wyjść ze schematów mentalnych
- stymuluje rozwój inteligencji emocjonalnej
- przyspiesza uczenie się nowych rzeczy
Tę unikalną gimnastykę zapoczątkował w 1995 roku w Indiach lekarz dr Madan Kataria. Metoda ta łączy unikalne ćwiczenia wywołujące śmiech, proste techniki oddechowe jogi, ćwiczenia aktywizujące i relaksację. Metoda ta pozwala ludziom korzystać z medycznych i psychologicznych korzyści śmiechu takich jak rozluźnienie napięć, dotlenienie i pobudzenie endorfin. Na co dzień dorośli śmieją się 10 razy dziennie, podczas gdy przedszkolaki aż 300 razy, choć ze względu na stres szkolny i w domu dzieci śmieją się coraz mniej. Ten nowy system gimnastyczny stwarza możliwość by śmiać się więcej ze względu na całe spektrum korzyści zdrowotnych i psychologicznych.
Korzyści z jogi śmiechu
JAK WYGLĄDA SESJA JOGI ŚMIECHU?
1) Zaczynamy od ciekawego wprowadzenia i przedstawienia celu zajęć i zasad, które pozwolą uczestnikom skorzystać z zajęć w sposób optymalny.
2) Przechodzimy do sesji jogi śmiechu – serii ćwiczeń aktywizujących, rozciągających oraz tzw.„ćwiczeń śmiechowych”, które przeplatane są ćwiczeniami oddechowymi jogi, a także elementami spontanicznego tańca. W trakcie sesji panuje lekki klimat dziecięcej zabawy połączony z dbałością prowadzących o odpowiednią dynamikę zajęć.
3) Zajęcia kończymy łagodnym powrotem do chwili obecnej i wewnętrznej pogody ducha wykorzystując ćwiczenia relaksacyjne.
Joga śmiechu na zajęciach: