I OBÓZ GÓRSKI KOŁA: BESKID MAŁY I ŚLĄSKI 20-23.06.2015

20    20.06.2015 – Wyjazd ze Świdnicy o godz. 5.20 autobusem liniowym „Guliwer”. Dzięki zaradności Beaty Kowalskiej mieliśmy zarezerwowane bilety na Polskiego Busa i w komfortowych warunkach pokonaliśmy trasę Wrocław (7.05) – Katowice.  Następnie Kolejami Śląskimi z Katowic (11.07) przejechaliśmy do Bielska Białej. Z pięknego dworca PKP ruszyliśmy komunikacją miejską do dzielnicy Straconka. O godz. 13.00 rozpoczął się rajd pieszy. Podejście szlakiem czarnym na Przełęcz Przegibek (663 m) zajęła nam 45 min. Tu postój i miła niespodzianka. Zakupiliśmy ogromny bochen gorącego chleba który okraszony pasztetem grupa spałaszowała błyskawicznie. Dalsza wędrówka znaczona była znakami niebieskimi. Pod szczytem Cokołówka „otworzyły” się pierwsze widoki na kotlinę którą wypełniło Bielsko i satelitarne przysiółki i przedmieścia. Po kolejnych podejściach zawitaliśmy na polanie pod szczytem Magórka (909 m), gdzie powitało nas schronisko PTTK „Na Magórce”. Po pozostawieniu plecaków w pokojach ruszamy na szczyt. Nadal niebieskim szlakiem, dość wywłaszczoną leśną drogą po godzinie marszu docieramy do najwyższego szczytu Beskidu Małego. Czupel (933 M) to nasz 14 szczyt do Korony Gór Polski i pierwszy w Beskidach. Kolejna bariera przekroczona – rozpoczynamy wędrowanie po Beskidach. Tradycyjna sesja zdjęciowa dopełniła dzieła, więc  ochoczo zmierzaliśmy drogą powrotną do schroniska. O godz. 17.00 siedzieliśmy w stołówce na obiadokolacji pałaszując zupkę pomidorową i pierogi z mięsem. Dopełnieniem dnia były zabawy na boisku przy schronisku i rozmowy w letni wieczór.