HoP – Sanki : SREBRNA GÓRA

Sprawozdanie z wycieczki do Fortu Donżon w Srebrnej Górze

W dniu 16 lutego 2017 roku odbyła się wycieczka turystyczna do Fortu Donżon do Srebrnej Góry. Wyjazd nastąpił godz. 8.30 z MDK na ul. Nauczycielskiej. W wycieczce wzięło udział 12 dzieci z koła turystycznego To Tu To Tam oraz 3 rodziców. Celem wycieczki było popularyzowanie turystyki pieszej, zachęcanie do zdobywania odznak turystycznych oraz poznanie walorów regionu Gór Sowich jako najbliższej okolicy. Po szlakach turystycznych oprowadzał nas przodownik turystyki- p. Mirosław Gontkowski. Wędrówkę rozpoczęliśmy z Przełęczy Srebrnej szlakiem czerwonym do Twierdzy Srebrna Góra. Tam czekał na nas przewodnik, który oprowadzał uczestników wycieczki po obiekcie i z wielką pasją opowiadał nam o trudach żołnierskiego życia. Mieliśmy okazję doświadczyć wystrzału z broni prochowej. Po zwiedzaniu twierdzy udaliśmy się do autobusu, na dalszą wędrówkę z miejscowości Jemna do Kamienia Trzech Granic, obiektu zaliczanego do odznaki „Znam Góry Sowie”. Po drodze w miejscowości Budzów zaliczyliśmy trzy krzyże pokutne. W Jamnie czekał na nas autobus, a my pod przewodnictwem p. M. Gontkowskiego brnęliśmy po śniegu trasą bez szlaku do wyznaczonego punktu- Kamienia Trzech Granic. Tam rozpaliliśmy ognisko i piekliśmy kiełbaski. Pogodę mieliśmy słoneczną, a okolica była piękna. W drodze powrotnej przejeżdżając przez Bielawę zwiedziliśmy Kościół Nawiedzenia NMP oraz wieżę. Wszyscy byli zachwyceni pięknymi widokami pasma Gór Sowich.