ANDRZEJKOWY INTEGRACYJNY RAJD W GÓRY STOŁOWE

Rajd Andrzejkowy w Góry Stołowe – DZIEŃ 1

Tradycyjny rajd integrujący grupy starszą i początkową, rodziców i dziecięco – młodzieżowych uczestników koła. Pierwszy w roku szkolnym rajd dwudniowy, więc i przygotowania nieco inne. Na dodatek pogoda końcem listopada zrobiła nam się zimowa. Od 9.15 w Radkowie pokonujemy trasę TRInO 22/D/20 o portalach w centrum miejscowości. I nagle miła niespodzianka. Ktoś wchodzi do ratusza… jest okazja na pozyskanie pieczątki. Okazało się , ku naszej radości, że to Burmistrz Radkowa Jan Bednarczyk. Przyjął nas wszystkich w swoim gabinecie, poczęstował mapami i folderami. Otrzymaliśmy także pięknie wydaną pozycję książkową „Radków na starych fotografiach”. Ruszamy w trasę. Na rozgrzewkę przejście na punkt widokowy na szczycie Guzowatej (482 m). Przepiękny, zimowy, słoneczny dzień i widok na Szczeliniec, Zalew Radkowski, Bromowskie Scieny. Schodzimy nad Zalew i dalej żółtym szlakiem – ścieżką skalnej rzeźby do Wodospadów Pośny. Strome podejście do krzyżówki ze szlakiem niebieskim i dalej za tymi znakami w górę. Warunki iście zimowe. Franio traci zapał, grupa się porwała i w różnym czasie podchodzimy do schroniska PTTK „Na Szczelińcu”. Ostatni podróżnicy wchodzą w ciepełko sali i miłą atmosferę ok. 14.00. Po małym popasie ruszamy w małych podgrupach na zwiedzanie „Labiryntu” Szczelińca. W międzyczasie zakwaterujemy się w pokojach. O godz. 17.00 obiadokolacja: rosołek i dewolaj z marcheweczką. Z pełnymi brzuszkami toczą się rozmowy i wspomnienia w świetlicy schroniska. O 19.00 miła niespodzianka. W zacisznej niecce skalnej na tyłach schroniska czeka przygotowane ognisko. Pieką się kiełbaski a płomienie skaczą po skalnej ścianie rzucając fantazyjne cienie. Uruchamiamy śpiewnik i potoczyło się śpiewanie turystycznych szlagierów. Bardzo ważny moment: „Chrzcimy” Anie i Franka: skok przez skórę, dupohlasty i wręczenie odznak i legitymacji członkowskich PTTK. Uroczyste wręczenie zaległych odznak turystycznych. Po powrocie do schroniska długo trwają rozmowy, gry i zabawy w pokojach.