XI Rajd nepomucenowy

17 marca 2018 r. o 4.00 spod Młodzieżowego Domu Kultury im. Mieczysława Kozara-Słobódzkiego wyjechał autobus na XI Rajd Nepomucenowy. Celem naszej podróży była Bratysława i pomnik św. Jana Nepomucena przy Bramie Michalskiej, który jako jeden z trzech jest potrzebny do zdobycia odznaki w stopniu diamentowym.

Po 6 godzinach podróży dotarliśmy do celu, czyli do Bratysławy. O godz. 11 spotkaliśmy się z przewodnikiem i poszliśmy zwiedzać słowacką stolicę. Zaczęliśmy zwiedzanie od najstarszej części miasta, czyli zamku. Na zamku urzęduje prezydent Słowacji Andrej Kiska, dlatego nie udało nam się go zwiedzić. Po zwiedzeniu zamku ruszyliśmy na starówkę, gdzie zobaczyliśmy m. in. katedrę św. Marcina, 3 pomniki św. Jana Nepomucena, Bramę Michalską, Ratusz, Dom dobrego Pasterza, Klasztor Urszulanek i wiele innych.

Drugi dzień zaczął się od podróży do czeskiego Morawskiego Krasa. Na początek ruszyliśmy ścieżką przyrodniczą, na zwiedzanie jaskiń Punkavini. Naszym uczestnikom jaskinia bardzo się podobała, lecz największą przyjemność sprawiło przepłynięcie łodzią mokrej części jaskini. Po przepłynięciu ruszyliśmy na górną część przepaści „Macocha” gdzie z dolnego i górnego mostu mogliśmy obserwować przepaść. Później zeszliśmy i zaczęliśmy naszą podróż powrotną do Świdnicy